نصب ویندوز از طریق شبکه (محیطPXE)
نوشته شده توسط : ساحل

برای نصب ویندوز یا هر سیستم عامل دیگه بر روی سیستمی که سی دی رام نداشته باشه، نخستین گذرگاه که به ذهن کس میرسه، استفاده از پیکان هستش. ولی اگر سخت شما هم همانند مال من باشه که هم سی دی رام یگانه از لبتاپ هام از پیشه افتاده و هم از فلش بوت نمیکنه(البته فلش هم ندارم:)) باید دنبال یه راه حل دیه باشین. حتما درون بوت سیستم دیدین که اگر سیستم عامل نباشه که بوت بشه، سعی میکنه که به DHCP سرور کانکت بشه. این برای به کارگیری پروتکل PXE هستش. محیط Preboot Execution Environment یک پیرامون برای بوت کردن سیستم از راه شبکه و جدا از فضای اندوخته سازی هستش. مثلا برای سیستم های TC که نمیخوان براش هارد بزارن.
محیط ما مانند عکس ذیل خواهد بود:

سرور همون سیستمی هستش که محتوات سی دی ویندوز رو طریق کپی میکنیم و PXE client همون لبتاپ یا سیستمی هستش که میخوایم روش ویندوز نصب کنیم که بهش میگیم کلاینت (رو vmware هم میشه تست کرد).
-----معمولا PXE توانایی شناخت کارت شبکه وایرلس رو نداره و باید با کابل سیستم کلاینت خودمون رو به سویچ وصل کنیم.
نیازمندی های ما با شرح پایین میشه:
یک سویچ که کلاینت رو با کابل به اون وصل کنیم (سرور میتونه با وایرلس وصل بشه)
سیستم سرور که یه نسخه ویندوز طریق نصب باشه و کارا رو روی اون انجام بدیم
سی دی ویندوزی که میخوایم روی کلاینت نصب نماییم (اینجا من win7 نصب کردم).
------برای اینکه مشکلی پیش نیاد، فایروال رو خاموش کنید.
مراحل کار:
برنامه serva رو از این آدرس دانلود کنید. نسخه مجانی اون رو دانلود کنید. توجه کنید که نسخه درست 32 یا 64 بیتی رو دانلود کنید.
یک شاخه اصلی برپایی کنید، مثلا (C:SERVA_ROOT). این شاخه میشه شاخه اصلی پیشه serva.
برنامه serva را هر کجا مه میخواهید اکسترکت و اجرا کنید. سپس بر روی Settings کلیک کنید.
بر روی فیش TFTP کلیک کنید و بر بنیاد شکل پایین آن را تغییر دهید (فعال سازی و انتخاب شاخه اصلی که قبلا ساخته اید).
بر روی برگه DHCP تنظیمات مناسب را انجام دهید. اگر سویچ شما قابلیت DHCP را داشته باشد مانند شکل زیر عمل کنید(معمولا همشون دارن)
اگر سویچ قابلیت DHCP نداشته باشه همانند عکس پایین عمل کنید:
بعد از تنظیمات یک بار از برنامه بیرون شوید و دوباره برنامه را باز کنید.
وارد شاخه اصلی که قبلا ساخته اید شوید. چند فایل و شاخه جدید توسط برنامه ساخته شده است. در شاخه WIA_WDS نسخه های ویندوز ,vista,7,8,2008 و نسخه های جدید قرار خواهد گرفت و برای نسخه های پیش از vista از شاخه WIA_RIS_SHARE استفاده میکنیم. نخست شاخه باره نظر (در اینجا WIA_WDS) را به اشتراک قرار میدهیم. مشابه شکل زیر مراحل را اتمام دهید. (توجه شود که با اسم WIA_WDS_SHARE دسترسی اتمام میشود.
یک پایین ساخه در WIA_WDS ساخته و تمام درونمایه سی دی ویندوز خود را در آن کپی کنید. برای نمونه در سیستم من به شکل C:SERVA_ROOTWIA_WDSwin7 است.
برای شرایطی که سیستم شما نیازمند یک درایور ویژه کارت شبکه در هنگام نصب است، میتوان آن را در شاخه $OEM$$1DriversNIC پیمان داد.
بر روی سیستم سرور کارها انجام شد و باید در سیستم کلایت سیستم عامل خویش را نصب کنیم. در صفحه بوت سیستم خود، منوی مربوط به تاسیس از راه شبکه را انتخاب میکنیم. برای نمونه در سیستم من با عنوان NIC Boot میباشد. میتوان لاگ روند پیوستگی را در برنامه serva مشاهده کرد. هر شمار زیرشاخه که در WIA_WDS داشته باشیم ملاحظه میشود. نسخه مورد عقیده را برگزیدن و آغاز به نصب میکنیم.

نصب ویندوز با کابل Lan


بعد از بارگذاری فایل ها، یک پنجره مفتوح شده و اسم کاربری و کلمه عبور میخواهد تا به محتویات شاخه ویندوز دسترسی داشته باشد. این کلمه عبور و نام کاربری مربوز به سیستم سرور است. اگر سیستم سرور شما win8 است، و با ایمیل پرکار کرده باشید، اسم کاربری، اسم اول قبل از فاصله است. برای مثال اگر نام رایانه شما hamed-pc باشد . نام کاربری شما hamed.sh@live.com در این صورت در قسمت User به چهره پایین میویسیم: hamed-pchamed و در کلمه عبور هم کلمه عبور سیستم سرور را. توجه کنید که این اطلاعات مربوط به سیستم سرور و برای





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: